Reklamační řád

REKLAMAČNÍ ŘÁD PRO E-SHOP WWW.BOLISTKA.CZ

 

obchodní společnosti

Mediform, spol. s r.o.

se sídlem Olšová 660/1, Jundrov, 637 00 Brno

identifikační číslo: 49976770

zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 14086

pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.bolistka.cz

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
    1. 1. Tento reklamační řád (dále jen „reklamační řád“) obchodní společnosti Mediform, spol. s r.o., se sídlem Olšová 660/1, Jundrov, 637 00 Brno, identifikační číslo: 49976770, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 14086 (dále jen „prodávající“) upravuje v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“)  a v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“) postup při uplatňování práva z vad zboží (dále jen „reklamace“) plynoucího z kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavřené mezi prodávajícím a jinou fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.
    2. 2. Spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Pro vyloučení všech pochybností platí, že ustanovení obchodních podmínek upravující výhradně práva a povinnosti spotřebitele, nedopadají na podnikatele ve smyslu § 420 občanského zákoníku, přičemž na práva a povinnosti podnikatele se v takových případech vztahuje obecná úprava občanského zákoníku, není-li v těchto obchodních podmínkách stanoveno jinak.
    3. 3. Kupující bere na vědomí, že předmětem koupě může být zdravotnický prostředek ve smyslu § 2 zákona č. 268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích a o změně zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zdravotnických prostředcích“). V takovém případě se na distribuci a dovoz zdravotnických prostředků vztahují také ustanovení zákona o zdravotnických prostředcích, zejména pak § 43 a § 45, a vyhlášky č. 62/2015 Sb., o provedení některých ustanovení zákona o zdravotnických prostředcích.
    4. 4. Ustanovení reklamačního řádu jsou nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek. Uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje souhlas s Všeobecnými obchodními podmínkami a s tímto reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.
    5. 5. Znění reklamačního řádu může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění reklamačního řádu.
  2. ODPOVĚDNOST PRODÁVAJÍCÍHO
    1. 1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
    2. 2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží:
      1. 2. 1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
      2. 2. 2. je vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
      3. 2. 3. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
    3. 3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
      1. 3. 1. je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
      2. 3. 2. zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
      3. 3. 3. je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
      4. 3. 4. zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.   
    4. 4. Prodávající není vázán veřejným prohlášením podle odstavce 1.8.2., prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv.
    5. 5. Odstavec 1.8. se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil. 
  3. PRÁVA Z VAD

    1. 1. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Není-li dále uvedeno jinak. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
    2. 2. Kupující jinak může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí.
    3. 3. Je-li na obalu prodávaného zboží, či se prodávající jiným způsobem zaručí, že si zboží po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost, platí, že má kupující ze záruky alespoň právo na dodání nového zboží bez vad nebo na opravu zboží.Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro vytknutí vady po dobu, po kterou kupující nemůže vadné zboží užívat.
    4. 4. Vadu lze vytknout prodávajícímu. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba podle předchozí věty je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle.
    5. 5. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo 
      1. 5. 1. na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
      2. 5. 2. na odstranění vady opravou věci,
      3. 5. 3. na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
      4. 5. 4. odstoupit od smlouvy. 
    6. 6. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
    7. 7. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
    8. 8. Má-li zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.  Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady. Ustanovení § 1923, 2106 a 2107 občanského zákoníku se nepoužijí.
    9. 9. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
  4. VYŘÍZENÍ REKLAMACE
    1. 1. Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující uplatnit zejména osobně na adrese Mediform, spol. s r. o., Olšová 1, Brno, 637 00, telefonicky na čísle 541 422 456 či elektronickou poštou na adrese podpora@bolistka.cz.
    2. 2. Uplatňuje-li kupující reklamaci písemně, musí reklamace obsahovat zejména číslo faktury, název či katalogové číslo zboží, šarži zdravotnického prostředku, počet vadných kusů a popis závady nebo přesné určení jak se projevuje, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakým způsobem má být zboží po vyřízení reklamace kupujícímu vydáno, případně na jakou adresu má být odesláno.
    3. 3. Spotřebiteli musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace v souladu s ust. § 605 občanského zákoníku. Po uplynutí této lhůty se spotřebiteli přiznávají stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
    4. 4. Kupující je povinen předat zboží k vyřízení reklamace kompletní. V případě, že kupující nedodá zboží kompletní a jeho kompletnost je nezbytná ke zjištění existence reklamované vady a/nebo k jejímu odstranění, běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až dodáním chybějících částí.
    5. 5. Kupující je při uplatnění reklamace povinen předat zboží čisté v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech součástí a příslušenství.
    6. 6. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené prodávajícím k provedení opravy.
    7. 7. Spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. Jedná se zejména o poštovné za zaslání reklamovaného zboží. Spotřebitel o proplacení těchto nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
  5. UKONČENÍ REKLAMACE, VRÁCENÍ ZBOŽÍ
    1. 1. O vyřízení reklamace informuje prodávající kupujícího prostřednictvím SMS, e-mailem nebo telefonicky.
    2. 2. Prodávající kupujícímu reklamované zboží vydá, případně odešle na adresu uvedenou v písemném uplatnění reklamace dle čl. 4.2 reklamačního řádu.
    3. 3. Odmítne-li kupující reklamované zboží převzít, je povinen zaplatit prodávajícímu poplatek za jeho uskladnění ve výši 25 Kč za každý započatý den uskladnění.
    4. 4. Prodávající kupujícímu po vyřízení reklamace vydá, případně zašle písemné potvrzení o způsobu vyřízení reklamace a provedení opravy, době trvání reklamace, popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace společně s reklamovaným zbožím.

 

V Brně dne 6. 1. 2023